Narzędzia specjalistyczne i wyposażenie warsztatów

Aktualności

Magneti Marelli na targach we Frankfurcie 2011

- 26.09.2011

Znacząca obecność technologii firmy Magneti Marelli na targach samochodowych we Frankfurcie w licznych premierowych modelach, wśród których jest Fiat Panda, Mercedes klasy B, Citroën DS5 oraz takie super samochody, jak Ferrari 458 Spider i Porsche 911.

Technologie oświetleniowe, elektronika, zespoły napędowe, komponenty do układów wydechowych i zawieszeń: te wszystkie technologie firmy Magneti Marelli znajdują zastosowanie w najważniejszych nowościach sześćdziesiątej czwartej edycji targów IAA zaplanowanych w dniach od 15 do 25 września we Frankfurcie.

Szczególną uwagę należy zwrócić na Fiata Pandę, jedną z najbardziej oczekiwanych nowości. Również w trzecim wydaniu tego udanego modelu szeroko stosowane są technologie Magneti Marelli: począwszy od reflektorów, świateł, elektroniki i układów wydechowych po komponenty układów napędowych i zawieszenia. Zostały użyte reflektory halogenowe z funkcją DRL (Daytime Running Light), które mają wpływ na stylistykę przodu samochodu. Na desce rozdzielczej wskaźniki prędkości i liczby obrotów silnika znajdują się na tablicy wskaźników wykonanej z użyciem technologii analogowej i cyfrowej, na której umieszczono lampki kontrolne.
Jeśli chodzi o silniki, Magneti Marelli produkuje kolektory dolotowe i centralki sterowania dla silników: 1.3 SDE (Small Diesel Engine) 75 KM, 1.2 8V (benzyna) oraz 900 Twin Air Turbo 85 KM (benzyna), w którym montowana jest również elektronika sterująca odzyskiem energii wykorzystanej przez system Stop&Start. Dla tych silników firma Magneti Marelli dostarcza również układy wydechowe (systemy "hot end" i "cold end"). Wszystkie wersje nowej Pandy wyposażone są w zawieszenia i amortyzatory opracowane i wykonane przez Magneti Marelli.

We Frankfurcie Magneti Marelli będzie obecna ze swoimi tablicami wskaźników zamontowanymi w nowym supersamochodzie Porsche 911 (991). W siódmej generacji modelu 911 debiutuje nowa deska rozdzielcza, która zachowała tradycyjny kształt i pięć okrągłych elementów podających wszystkie informacje potrzebne kierowcy: licznik obrotów, prędkościomierz, temperatura wody i oleju, ciśnienie oleju oraz wskaźnik poziomu paliwa. W szczególności, jedna z tarcz wskaźników to najnowszej generacji wyświetlacz 4,6” TFT (Thin Film Transistor), który można skonfigurować i który gromadzi informacje związane z nawigacją oraz funkcjami systemu Infotainment, a także posiada wbudowany głośnik ze wzmacniaczem.

Również Ferrari 458 Spider korzysta z innowacyjnych technologii Magneti Marelli takich, jak tablica przyrządów, na środku której widnieje licznik obrotów i wyświetlacz podający wybrany bieg, natomiast na ekranie TFT, umieszczonym z prawej strony i przyjmującym różne kolory, wyświetlane są informacje telematyczne z funkcjami nawigacji, Infotainment i telefonu, cyfrowy prędkościomierz i kamera parkowania. W lewej części deski rozdzielczej znajduje się natomiast ekran do sterowania systemem Vehicle Dynamic Assistance. Magneti Marelli dostarcza ponadto tylny reflektor w technologii LED, które składa się z zewnętrznego wieńca 24 czerwonych diod dla światła pozycyjnego i światła stopu oraz z wewnętrznego wieńca 16 żółtych diod (czerwonych w wersji na rynek USA) dla świateł kierunkowskazów.
W modelu 458 Spider dostępny jest dostarczony przez Magneti Marelli system zwany Superlift, którego zadaniem jest pokonywanie przeszkód na trasie jazdy. Za pomocą systemu hydraulicznych siłowników, pompy uruchamianej przez silnik elektryczny i elektronicznej centralki sterowania, system Superlift jest w stanie podnieść samochód na obu mostach napędowych.

Dla nowego modelu DS5 Citroën wybrał Magneti Marelli do realizacji tylnego oświetlenia diodowego i nowego systemu nawigacyjnego eMyWay, który umożliwia korzystanie z technologii Bluetooth do komunikacji telefonicznej w trybie głośnomówiącym, a także oferuje funkcję Media Player z gniazdem USB do odczytu muzyki w formacie multimedialnym. Dzięki łączności Bluetooth w trybie bezprzewodowym można odtwarzać pliki audio pochodzące z innych urządzeń znajdujących się w samochodzie. eMyWay to jednocześnie radio i nawigacja satelitarna oferująca usługę TMC i ekran 7” o wysokiej rozdzielczości i jasności i obsługująca mapy całej Europy zapisane na wewnętrznej karcie pamięci SD. Umożliwia nawigację również w razie braku sygnału GPS. System eMyWay jest ponadto zintegrowany z tylną kamerą, z której obrazy wyświetlane są na ekranie. Kolejne istotne rozwiązanie zastosowane w modelu DS5 związane jest z systemem Navidrive SEAL. Dla tego urządzenia Magneti Marelli udostępniła swój „system telematyczny", czyli centralkę, która aktywuje we wnętrzu samochodu takie usługi, jak telefony ratunkowe i wezwania pomocy drogowej.

W modelach Citroën DS5 2.0L HDi i Peugeot 508 RXH zaproponowano automatyczną skrzynię biegów Freechoice AMT (Automated Manual Transmission) firmy Magneti Marelli sterowaną przez system kontroli elektronicznej, który gwarantuje maksymalny komfort użytkowania przy znacznym obniżeniu zużycia paliwa i w konsekwencji zmniejszeniu emisji. Peugeot 508 RXH wyposażony jest ponadto w deskę rozdzielczą oraz multimedialny system nawigacji i rozrywki opracowane przez Magneti Marelli.

Nowy Volkswagen UP! Model GDI 1.0 z trzema cylindrami wyposażony jest w deskę rozdzielczą i przepustnicę zrealizowane przez Magneti Marelli. W Volkswagenie Beetle zastosowano tablicę przyrządów z wyświetlaczem monochromatycznym TFT (Thin Film Transistor).

Deski rozdzielcze Magneti Marelli znajdują się również w Audi A5, a wtryskiwacze GDI dla sześciocylindrowych silników benzynowych VR6 FSI montowane są w Audi A5A6.

Szerokie zastosowanie technologii oświetleniowych Magneti Marelli w nowym Mercedesie klasy B wyposażonym w reflektory biksenonowe z funkcją aktywnego doświetlania AFS (Adaptive Frontlighting Systems) i w system AFX do reflektorów halogenowych chroniący automatycznie przed oślepieniem. Technologie oświetleniowe również w Audi A5 po restylingu (reflektory halogenowe, biksenonowe i ksenonowe z funkcją AFS oraz reflektory diodowe), Honda Civic (reflektory halogenowe, biksenonowe i diodowe), BMW 6 (reflektory biksenonowe z funkcją AFS), Mercedes Benz klasy M (reflektory biksenonowe z funkcją AFS, halogenowe z funkcją AFX i DRL (Daytime Running Light) i Mini Coupe (reflektory ksenonowe z funkcją AFS).
W zakresie technologii oświetleniowych we Frankfurcie zostaną również zaprezentowane rozwiązania full LED zastosowane przez firmę Mercedes Benz w modelach CLS, Audi R8 GT Spider i Audi A7 Sportback.
Ewolucja technologiczna wynikająca z użycia diod i ksenonów otworzyła nowe perspektywy w zakresie bezpieczeństwa, obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2 oferując jednocześnie projektantom nowe możliwości.


Jeśli chodzi o Fiata, we Frankfurcie zostaną zaprezentowane trzy premierowe modele pod marką Abarth. Model 500 Cabrio Italia zostanie wyprodukowany w 150 egzemplarzach dla uczczenia 150-lecia zjednoczenia Włoch i wyposażony, podobnie jak nowe modele Punto SuperSport965 Competizione powstały na bazie 500 Assetto Corsa, w nawigację Abarth Blue&Me MAP z funkcją telemetrii opracowaną przez Magneti Marelli oraz w skrzynię biegów Abarth Competizione, czyli w uruchamianą elektronicznie przyciskami z kierownicy przekładnię mechaniczną o zredukowanym czasie zmiany biegów. W modelu 965 Competizione tablica przyrządów o silnych wpływach sportowych będzie oznaczona marką Jaeger, która jest jedną z historycznych marek Magneti Marelli.

Maserati do modelu Gran Cabrio Fendi wybrało trablicę przyrządów i komponenty oświetleniowe (reflektory ksenonowe z funkcją AFS i reflektory diodowe) oraz system nawigacji marki Magneti Marelli.

Dla Alfy Romeo MiTo należy zasygnalizować nową wersję Quadrifoglio Verde 1.4 Multiair 170 KM wyposażoną w system Dynamic Suspension, czyli elektroniczną kontrolę amortyzatorów, który został opracowany wraz z Magneti Marelli i który współpracuje z systemem DNA. Debiutuje również model MiTo Twin Air z silnikiem o pojemności 900 cm3 Turbo 85 KM (benzyna), do którego Magneti Marelli wykonało centralkę elektroniczną do sterowania silnikiem.

Jeżeli chodzi o Fiata Punto, zaprezentowano premierowy silnik o pojemności 900 cm3 TwinAir (z turbodoładowaniem i bez doładowania), do którego Magneti Marelli wykonało centralkę elektroniczną sterującą silnikiem.


Firma Magneti Marelli projektuje i produkuje zaawansowane systemy oraz komponenty dla przemysłu motoryzacyjnego. Posiada 77 jednostek produkcyjnych, 11 ośrodków badawczo-rozwojowych i 26 ośrodków realizacyjnych w 18 krajach, zatrudnia około 34 000 pracowników i w 2009 roku wygenerowała obrót w wysokości 5,4 mld euro. Grupa jest dostawcą wszystkich największych producentów samochodów w Europie, w Ameryce Północnej i Południowej oraz na Dalekim Wschodzie. Obszary działalności: Systemy elektroniczne, Oświetlenie, Sterowanie silnikiem, Układy zawieszenia i amortyzatory, Układy wydechowe, Aftermarket Parts & Services, Komponenty i moduły z tworzyw sztucznych, Motorsport. Magneti Marelli wchodzi w skład Grupy Fiat Spa.


ikona lupy
Sieć Magneti Marelli
Warsztaty

Dystrybutorzy