Narzędzia specjalistyczne i wyposażenie warsztatów

Aktualności

Magneti Marelli na Genewskich Targach Samochodowych 2015

- 01.04.2015

Firma Magneti Marelli podczas Genewskich Targów Samochodowych zaprezentowała szerokie spektrum produktów takich jak oświetlenie, systemy infotainment, układy elektryczne i komponenty napędowe. Magneti Marelli Automotive Lighting obecny jest również w samochodzie Volkswagen Passat, Samochód roku 2015.



Począwszy od supersamochodów do pojazdów miejskich, mocno dostrzegalna była obecność technologii Magneti Marelli na ważnej, międzynarodowej przedpremierze tylko do 15 marca na Genewskich Targach Samochodowych oraz zwycięzca nagrody "Samochód Roku" Volkswagen Passat, w którym wykorzystano tylne światła ledowe wyprodukowane przez Magneti Marelli Automotive Lighting.

 

W dziedzinie oświetlenia, technologie Magneti Marelli Automotive Lighting wykorzystywane są przez wielu producentów samochodów. Po wielkim zainteresowaniu w Paryżu pojazdem Audi R8 LMX, Audi R8, które miało swoją oficjalną premierę w Genewie, wykorzystuje system przedniego oświetlenia wraz z dodatkowym modułem laserowym dla świateł drogowych opracowany we współpracy z Magneti Marelli Automotive Lighting. Poza zastosowaniem pełnej technologii ledowej we wszystkich funkcjach oświetleniowych, reflektory w R8 integrują dodatkowy moduł świateł drogowych ze źródłem światła laserowego 2 mm², które generuje wiązkę światła o dużym natężeniu, dzięki wysokoprecyzyjnej optyce. Konwerter fosforowy przetwarza wiązkę na światło białe o temperaturze 5 500 Kelvinów - doskonałe warunki dla jazdy nocą. W pełni ledowe światła obejmują światła drogowe, mijania i do jazdy dziennej (DRL).

 

 Audi R8 posiada również tylne lampy ledowe od Automotive Lighting, tak jak to jest w przypadku Audi Q7. Automotive Lighting zapewnia szeroki wybór systemów świateł dla Mercedes-Benz CLA 45 AMG, które obejmują halogeny, bi-Xenon i adaptacyjne reflektory bi-Xenon wyposażone w AFS. Kolejnym istotnym odbiorcą całkowicie ledowych reflektorów jest Mercedes Maybach. Rozwiązania Magneti Marelli Automotive Lighting można znaleźć również w Cadillacu CTS-V (reflektory Xenonowe), Hondzie Civic Type R (Halogeny i reflektory LED oraz tylne światła LED), Fordzie Mondeo i Fordzie S-Max (tylne światła LED), Skodzie Yeti (Halogeny i reflektory Xenonowe) oraz Volkswagenie Passacie All Track (tylne światła LED). 

 

W przypadku pojazdów wyczynowych, marka Magneti Marelli obecna jest we wszystkich najbardziej prestiżowych markach. W Ferrari 488 GTB Magneti Marelli jest obecne dzięki pompom GDI oraz jednostce sterowania przekładnią w dwusprzęgłowej skrzyni biegów DCT, w komputerze pokładowym, a jeśli idzie o zawieszenie, w systemie podnoszenia. 
Do Porsche Magneti Marelli dostarcza "spersonalizowane" deski rozdzielcze. W szczególności, nowe Porsche 911 GT3 RS wyposażone jest w nową deskę rozdzielczą, o tradycyjnych okrągłych elementach i rekonfigurowalnym 4,5 calowym wyświetlaczu TFT, na którym wyświetlane są wszystkie informacje istotne dla kierowcy; deska rozdzielcza TFT miała również swój debiut w Porsche Cayman GT4.  


Dodatkowo, istotnym wkładem ze strony Magneti Marelli jest elektroniczny system sterowania oraz siłowniki hydrauliczne ATM (Automatic Manual Transmission) pracujące w nowym Aston Martin Vantage GT3 oraz system podnoszenia (system podnoszenia podnosi pojazd dzięki układowi napędów hydraulicznych oraz pompy zasilanej silnikiem elektrycznym oraz elektronicznej jednostce sterowania) dla Lamborghini Aventador SV


 
W przypadku infotainment, opracowano systemy obecne w BMW Serii 1 i Serii 2 Grand Tourer (w tym wykorzystano również halogeny i reflektory Xenonowe Magneti Marelli Automotive Lighting). System infotainment w BMW opiera się na technologii "open source" i oferuje wyrafinowany szereg funkcji łącznie z nawigacją, doskonałą grafiką, dostępem do Internetu, a nawet łącznością bezprzewodową. 


Odnośnie mechanizmów napędowych, Magneti Marelli dostarcza dla Skody mechaniczną przepustnicę do silnika 1.4 GDI w Skodzie Superb (wraz z wtryskiwaczami GDI), do trzycylindrowego MPI i TSI do Skody Fabia 1.0, czterocylindrowego TSI do nowej wersji 1.2 i trzycylindrowego TDI do wersji 1.4.

 

Citroën prezentuje C4 po faceliftingu, w którym wykorzystano reflektory przednie Magneti Marelli wraz z systemem LED DRL oraz infotainment, pompy GDI oraz mechaniczne przepustnice do wersji benzynowej 1.2. Ponadto, Magneti Marelli dostarcza nowy system infotainment z ekranem dotykowym do Berlingo, posiadającego zupełnie nowy design.

 

Odnośnie DS, nowa marka premium PSA, czyli DS5, wyposażony jest w lampy Xenonowe i reflektory LED od Magneti Marelli, nowy system infotainment oraz jednostkę sterowania przekładnią i siłowniki hydrauliczne do ATM.

 

Również w przypadku odświeżonego Peugeota 208 wykorzystano nowy system infotainment z ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości i przekątnej 7" (800x480 pixels). Jest to urządzenie modułowe służące do słuchania muzyki i przeglądania zdjęć, które w najbardziej zaawansowanych wersjach, gwarantuje połączenie Internetowe dzięki modemowi USB. 
Dzięki nowej funkcji MirrorLink®, ekran dotykowy o przekątnej 7'' pozwala na wyświetlanie interfejsu smartphona oraz wykorzystywanie wielu przydatnych aplikacji, które są kompatybilne z prowadzeniem za pomocą ekranu zintegrowanego w desce rozdzielczej, a ponadto umożliwia komunikację głosową. Po podłączeniu do sieci CAN pojazdu, posiada również interfejs diagnostyczny, który wyświetla informacje na temat pojazdu oraz nawigację wraz z obszarami o ograniczonym ruchu pojazdów ZTL.

 

Odnośnie FCA, to Alfa Romeo 4C Spider nadal znajduje się w centrum zainteresowania, w którym wykorzystano wiele technologii dostarczonych przez Magneti Marelli: Reflektory Xenonowe oraz tylne światła ledowe, amortyzatory, a w stosunku do mechanizmu napędowego, ECU (Electronic Control Unit) oraz siłowniki elektro-hydrauliczne dwusprzęgłowej skrzyni biegów. 


Jeepie Renegade wykorzystano deskę rozdzielczą opracowaną przez Magneti Marelli, w której zintegrowano wiele funkcji pojazdu oraz infotainment. Magneti Marelli dostarcza również system oświetlenia, komponenty mechanizmu napędowego, układy elektroniczne, układy zawieszenia, amortyzatory, komponenty plastikowe i układy wydechowe. 
 Na Genewskich Targach Samochodowych zaprezentowano Fiata 500X, z auomatyczną dwusprzęgłową przekładnią, do której Magneti Marelli dostarcza jednostkę sterowania przekładnią oraz siłowniki hydrauliczne do systemu DCT. Na pokładzie tego crossovera wykorzystano wiele technologii Magneti Marelli: deskę rozdzielczą, przednie światła halogenowe i opcjonalnie światła Xenonowe 25 Watt. Magneti Marelli dostarcza również elektroniczną jednostkę sterowania silnikiem, mechaniczną przepustnicę, kolektory dolotowe oraz wtryskiwacze PFI do silnika benzynowego 1.4 Multiair jak również przepustnicę mechaniczną z kolektorami dolotowymi do silnika benzynowego 2.4 Tigershark, a dodatkowo amortyzatory, układ wydechowy i zawieszenia.



ikona lupy
Sieć Magneti Marelli
Warsztaty

Dystrybutorzy