Narzędzia specjalistyczne i wyposażenie warsztatów

Aktualności

Magneti Marelli na Salonie Samochodowym w Genewie 2014

- 13.03.2014

Oświetlenie, system infotainment, systemy elektroniczne i części powertrain. W tym roku w Genewie wielu producentów zaprezentowało swoje samochody, wykorzystujące technologie opracowane przez Magneti Marelli. Na szczególną uwagę zasługują Jeep Renegade i Peugeot 308, który zdobył tytuł Samochodu Roku 2014.

 

 

Na Salonie Samochodowym w Genewie obecność technologii Magnet Marelli była niezaprzeczalna. Do 16 marca osoby odwiedzające szwajcarską imprezę mogły przyjrzeć się najciekawszym rozwiązaniom technologicznym z zakresu oświetlenia, kontroli silnika i systemów elektronicznych, układów zawieszenia, amortyzatorów, elementów z tworzywa sztucznego i elementów układu wydechowego.

 

Wśród najbardziej oczekiwanych przedpremier znalazł się Jeep Renegade, w którym zastosowano innowacyjne technologie Magneti Marelli dla klasy business. Nowy panel wskaźników z wbudowanym 7 calowym kolorowym wyświetlaczem, z funkcjami infotainment. Po obu stronach wyświetlacza znajdują się dwa analogowe liczniki: prędkościomierz i obrotomierz. W Jeepie Renegade zastosowano opracowany przez Magneti Marelli Automotive Lighting halogenowy i ksenonowy system oświetlenia 25 Watt, światła dzienne DRL (Daylight Running Lighting) i światła tylne. W zakresie powertrain, Magneti Marelli dostarczyło kolektor wydechu z przepustnicą, kolektor i czujniki dla silników benzynowych i diesel oraz elektroniczne centralki kontroli silników benzynowych Etorq 1.6 i Fire 1.4. Elektroniczne centralki kontroli i zestawy siłowników zastosowano też w układzie z podwójnym sprzęgłem. Inne godne uwagi technologie to układ zawieszenia i amortyzatory wyposażone w FSD (Frequency Selective Damping), stale pracujący zawór, który modeluje pracę amortyzatora, a więc podnosi komfort jazdy po nierównej nawierzchni. Nie mogło też zabraknąć elementów z tworzywa sztucznego i elementów układu wydechowego.

 

Ponadto producent zaprezentował po raz pierwszy w Europie swojego nowego Jeepa Cherokee, w którym zastosowano halogenowe i ksenonowe reflektory, DRL, komputer pokładowy oraz części powertrain.

 

Duże wyróżnienie zdobył nowy Peugeot 308, któremu podczas szwajcarskiego salonu przyznano prestiżowy tytuł europejskiego Samochodu Roku 2014. W nowym 308, pokazanym w Genewie w wersji SW znajdziemy wiele nowoczesnych rozwiązań technologicznych opracowanych przez Magneti Marelli, wśród nich systemy oświetlenia, system infotainment, panel wskaźników, amortyzatory i systemy kontroli silnika. Zastosowane w Peugeot 308 reflektory full LED wykorzystują technologię LED dla wszystkich funkcji oświetlenia i sygnalizacji, a każdy z nich zawiera aż 31 żarówek led. Wszystkie funkcje zostały zaprojektowane tak, by działać na zasadzie pasywnego rozproszenie termicznego, co pozwala na optymalizację emisji CO2 zmniejszając je do 50% w stosunku do tradycyjnych świateł halogenowych.

 

Multimedialny pokładowy system rozrywkowy Touchscreen, będący jednym z głównych elementów Peugeot i-Cockpit nowego Peugeot 308 jest najlepszym przykładem technologii Magneti Marelli w zakresie zintegrowanych systemów infotainment, łączności i nawigacji. Charakteryzuje się ograniczoną do minimum liczbą przycisków oraz prostą ergonomią i intuicyjną obsługą. Nowa wersja dotykowego wyświetlacza zastosowana w Peugeot 308 pozwala na łatwą obsługę klimatyzacji i takich systemów pomocy, jak Driver Assistance Pack, Park Assist czy kamera cofania.

 

Publiczność salonu doceniła także nowego Citroëna C4 Cactus, w którym zastosowano multimedialny system infotainment o nazwie „Touch pad”, wyposażony w 7 calowy kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. System pozwala na wyświetlanie multimediów oraz ma wbudowaną nawigację satelitarną. Ponadto można przy jego pomocy monitorować i kierować wybranymi funkcjami pojazdu, a wszystko to dzięki połączeniu z siecią CAN samochodu. „Touch pad” daje też dostęp do dodatkowych usług multimedialnych. W Citroënie C4 Cactus zastosowano również elektroniczną centralkę oraz hydrauliczny zestaw do AMT (Automatic Manual Transmission), a także części powertrain, między innymi zawory redukcji spalin.

 

System infotainment opracowany przez Magneti Marelli został zaproponowany również przez BMW w modelach Serii 2, Serii 3, Serii 4 i w nowym Mini. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie wynikające z porozumienia zawartego w 2010 roku pomiędzy BMW a Magneti Marelli. Nowy system multimedialny opracowany przez Magneti Marelli oferuje całą serię ciekawych rozwiązań takich, jak ulepszona nawigacja, doskonała grafika, dostęp do Internetu, oraz łączność bezprzewodowa dotychczas niedostępna w systemach typu entry-level. Największą innowacją w systemie nawigacji dla klasy business są obrazy graficzne, które wyświetlają się na wysokiej jakości wyświetlaczu o przekątnej 5,6 cala, aż 10 razy szybciej niż do tej pory. Mapy o wysokiej rozdzielczości z nowowprowadzonymi elementami i animacjami w 3D oraz szybsze przelicznie trasy są doskonałym przykładem postępu jakiego dokonano w celu optymalizacji pracy panelu kontrolnego.

 

Nowy system infotainment wykorzystuje otwartą platformę Magneti Marelli pozwalającą na udostepnienie szerokiej gamy aplikacji rozrywkowo-informacyjnych oraz z zakresu łączności. Wśród proponowanych funkcji znajdują się łączność bezprzewodowa, mobilne biuro, zaawansowana nawigacja i systemy łączności.

 

W BMW Serii 2 i Serii 4 zastosowano też odpowiednio reflektory halogenowe i reflektory led oraz typu Bi-xenon z przystosowanym systemem led.

 

Technologie Magneti Marelli Automotive Lighting zaprezentowano także w nowym Ferrari California T, wyposażonym w reflektory typu Bi-Xenon z systemem AFS i żarówkami led. Ponadto komputer pokładowy, pompę bezpośredniego wtrysku paliwa GDI (Gasoline Direct Injection) i elektroniczną centralkę transmisji DTC (Dual Clutch Transmission).

 

Swoją prapremierę w Genewie miał prototyp Alfa Romeo 4C Spider. W Spiderze wykorzystano nowe reflektory ksenonowe, dopełniające gamę technologii Magneti Marelli wykorzystanych w wersji coupé takich, jak lampy led, elektroniczna centralka kontroli, zestaw hydrauliczny w układzie z podwójnym sprzęgłem, układy wydechu, moduły, systemy zawieszenia i amortyzatory. Swoją światową premierę miała Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde o mocy 240 KM i pojemności silnika 1750 cm3, po raz pierwszy wyposażona w skrzynię biegów typu dual clutch. W prezentowanej wersji znajdują się rozwiązania przyjęte w całej gamie Giulietta takie, jak komputer pokładowy, reflektory i lampy, układy zawieszenia, elektroniczne centralki kontroli silnika, części powertrain, kontrolka i zestaw hydrauliczny w układzie z podwójnym sprzęgłem.

 

Również swoją światową premierę miał Fiat 500 MY 14, który osiągnął maksimum wyrazu w ekskluzywnej wersji Cult, wyposażonej w odnowiony panel wskaźników z 7 calowym dotykowym wyświetlaczem TFT, opracowanym we współpracy z Magneti Marelli. Na wyświetlaczu dostępne są wszelki niezbędne dla kierowcy informacje takie, jak dane prędkościomierza, obrotomierza, komputer pokładowy, a dostęp do nich jest szybki i jednoczesny. Środkowa część wyświetlacza z obrazkiem pojazdu, może zostać skonfigurowana w zależności od potrzeb użytkownika, który może wybrać spośród informacji komputera pokładowego takich, jak przebieg, chwilowe zużycie paliwa lub licznik kilometrów możliwych do przejechania na znajdującym się w baku paliwie. Nowości pojawiły się również we Fiacie Panda, który wzbogacił się o wersję Cross, wyposażoną we wszystkie technologie Magneti Marelli dostępne w pozostałych modelach, jak system oświetlenia, elektroniczne centralki kontroli silnika, części powertrain i układu wydechowego, a także zawieszenie i amortyzatory.

 

Również Mercedes-Benz postawił na systemy oświetlenia Magneti Marelli, wykorzystujące reflektory typu full-LED w klasie S coupé i reflektory halogenowe i led z systemem dostosowania w nowej klasie C. Oświetlenie Magneti Marelli znajduje się także w Mercedesie CLA Shooting Brake, wykorzystującym reflektory i lampy halogenowe lub typu bi-Xenon z AFX (Adaptive Frontlighting Extended) i lampami led.

 

Technologia Magneti Marelli Automotive Lighting została wykorzystana w Audi RS4 Avant Nogaro Selection, wyposażonym w reflektory zarówno w wersji Bi-Xenon, jak i full-LED. W nowym Audi TT zaproponowano aż trzy wersje reflektorów dostarczonych przez Magneti Marelli Automotive Lighting: Xenon 25 Watt, full-LED i full-LED z aktywną matrycą. W Audi RS4 Avant Nogaro Selection zamontowano również panel wskaźników opracowany przez Magneti Marelli.

 

W najnowszym Renault Clio RS znajdujemy nowe reflektory Xenon 25 Watt, podkreślające sportowy charakter samochodu. Zastosowanie technologii oświetlenia Magneti Marelli znajdziemy także w reflektorach ksenonowych z AFX w Oplu Zafira, w lampach Golfa Sportsvan (lampy ledowe), Opla Astry i Zafiry.

 

W tym roku na Salonie w Genewie zorganizowano specjalną wystawę 24 godziny Le Mans, przedstawiającą dwadzieścia trzy najpiękniejsze i najlepsze samochody biorące udział w legendarnym wyścigu. Technologie Magneti Marelli i niektórych z jej historycznych marek (Carello, Jaeger i Weber) znajdują się w wielu z legendarnych samochodów takich, jak Ferrari 166MM i Testa Rossa, Bugatti Type 57, Alpine Renault i Peugeot 905.

 

Genewa – Mediolan, 13 marca 2014

 

ikona lupy
Sieć Magneti Marelli
Warsztaty

Dystrybutorzy