Narzędzia specjalistyczne i wyposażenie warsztatów

DIAGNOSTYKA

Automatyczne skrzynie biegów, budowa, diagnostyka i obsługa - cześć praktyczna (2 dzień)

Cena 400.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Płyn przekładniowy ATF
  • Podstawowe czynności związane z wymianą płynu ATF
  • Statyczna i dynamiczna zmiana oleju
  • Część praktyczna na warsztacie - Dynamiczna wymiana oleju na smochodzie z użyciem urz adzenia TC-100 i/lub ATF extra 
PoczątekKoniecMiejsce
2018-08-28-Sosnowiec, ul. Inwestycyjna 6

Projekt z dofinansowania: "Pojazdy hybrydowe i elektryczne" + certyfikat SEP (szkolenie 5 dni: 3-4.09, 13-14.09, 17.09) - możliwość uzyskania dofinansowania do 80%

Cena 5000.00 PLN
PoczątekKoniecMiejsce
2018-09-032018-09-03 08:00:00Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6

Automatyczne skrzynie biegów - podstawy budowy i diagnostyki wraz z dynamiczną wymianą płynu ATF

Cena 400.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Zautomatyzowane stopniowe skrzynie biegów
  • Stopniowe automatyczne skrzynie biegów
  • Przekładnia hydrokinetyczna
  • Pompa płynu ATF
  • Przekładnia planetarna
  • Sprzęgła i hamulce automatycznej skrzyni biegów
  • Moduł elektrohydrauliczny

Zajęcia praktyczne

  • Dynamiczna wymiana płynu ATF w skrzyni

Uprawnienia SEP do 1 kV

Cena 585.00 PLN

Geometria zawieszenia, budowa i diagnostyka układów zawieszeń

Cena 400.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Typy i rodzaje stosowanych zawieszeń 
  • Drgania i wibracje dochodzące z układu jezdnego. Częstotliwości drgań własnych układu masy nieresorowanej
  • Metodyka diagnozowania uszkodzeń układu zawieszeń. Omówienie najczęstszych uszkodzeń
  • Pojęcie zużycia elementów układu zawieszenia. Kiedy wymieniamy?
  • Metodyka prawidłowego montażu części zawieszeń
  • Typy i rodzaje tulei metalowo gumowych. Demontaż i wymiana
  • Pojęcie zgodności części z OE 
  • Wpływ jakości montowanych części na takie parametry jak: trwałość, parametry jazdy, jakość jazdy, geometria układu jezdnego
  • Różnica pomiędzy geometrią układu jezdnego a zbieżnością układu jezdnego.  
  • Pojęcia związane z geometrią układu jezdnego – regulacja
  • Typy opon, zastosowanie, uszkodzenia, kiedy naprawiamy
  • Wariacja siły koła. Przyczyny ściągania samochodu
  • Pojęcie kompensacji i dlaczego należy ją wykonać w czasie geometrii
  • Zawieszenia wielowahaczowe w grupie VW – pojęcie krzywej zbieżności 
  • Zawieszenia modyfikowane – zasady regulacji 
  • Zawieszenia pneumatyczne, regulacja wysokości zawieszeń. Wpływ prawidłowego ustawienia wysokości zawieszenia na regulację geometrii układu jezdnego 
  • Układy kierownicze. Czujniki konta skrętu i momentu w układach wspomagania kierowniczego: elektrycznego i hydraulicznego
  • Kalibracja czujników kąta skrętu i momentu siły
  • Wpływ układu ESP na prowadzenie pojazdu. Zasada działania. Kiedy samochód będzie ,,ściągał”
  • Kalibracja czujników przyśpieszeń wzdłużnych i poprzecznych – wpływ ustawień na jazdę na wprost Praca na samochodzie
  • Regulacja geometrii układu jezdnego na stanowisku. Zasady i wyjątki   

Układy hamulcowe - budowa, diagnostyka i eksploatacja

Cena 400.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Pojęcie drgań i hałasu w układzie hamulcowym samochodu
  • Z czego zbudowany jest klocek hamulcowy. Norma ECE 90 a produkt OEM. Różnice i jakość Quaro
  • Z czego zbudowana jest tarcza hamulcowa. Jakie parametry wpływają  na jakość tarczy w czasie hamowania i eksploatacji długoterminowej. Jakość Quaro
  • Metodyka doboru klocków i tarcz hamulcowych. Zalecenia producenta samochodu oraz Quaro
  • Metodyka postepowania krok po kroku w czasie wymiany klocków i tarcz 
  • Kiedy wymieniamy tarcze hamulcowe. Odczytanie wymiaru minimalnego i max. dla tarczy. Metodyka pomiaru tarczy. Minimalna dopuszczalna grubość klocka hamulcowego 
  • Za co odpowiada sprężyna odciągająca zacisk. Kiedy wymieniamy?
  • Typowe i nietypowe uszkodzenia tarcz hamulcowych i klocków. Przyczyny ich powstania 
  • Pojęcie bicia tarczy hamulcowej. Dopuszczalne parametry, metodyka pomiaru. Praca na modelu 
  • Chemia warsztatowa. Co stosujemy i kiedy. Wpływ nieprawidłowo zastosowanej chemii warsztatowej na prace układu hamulcowego oraz elementów elektrycznych w tym układzie: czujniki ABS itp.
  • Wymiana klocków hamulcowych w układach EPB, SBC ( elektryczny hamulce postojowy)
  • Wymiana szczęk w układach tarczo bęben. Metodyka regulacji
  • Typy i rodzaje płynów hamulcowych. Normy i zastosowanie poszczególnych typów płynów do hydrauliki układów hamulcowych 
  • Wymiana płynu hamulcowego za pomocą dostępnych narzędzi na rynku 
  • Elektryczne wspomaganie układu hamulcowego w pojazdach hybrydowych 
  • Jazda testowa. Pojęcie ,,układania” – docierania powierzchni klocka hamulcowego do powierzchni tarczy hamulcowej 
  • Wydanie samochodu po naprawie układu hamulcowego

Budowa i diagnostyka dwumasowych kół zamachowych

Cena 250.00 PLN

Diagnostyka i naprawa układu rozrządu

Cena 300.00 PLN

Zakres szkolenia:

  •  Podstawowe cele stawiane układom rozrządu i paska pomocniczego
  •  Budowa paska rozrządu i paska wieloklinowego
  •  Sprzęgła OAD/OAP
  •  Napinacze, rolki, sprzęgiełka alternatora w napędzie paska wielorowkowego
  •  Typy i rodzaje napinaczy
  •  Pompy wody
  •  Koła pasowe TSD/eTSD
  •  Ogólne zalecenia montażowe wynikające z prawidłowości doboru i montażu paska do silnika
  •  Pojęcie i pomiar współosiowości elementów składowych układów paskowych
  •  Narzędzia serwisowe ( blokady…)
  •  Prawidłowy montaż pasków w silnikach z układem PD oraz CR (zalecenia montażowe, blokady, regulacja) grupy VW – praca na modelu
  •  Prawidłowy montaż pasków w silnikach koncernu FIAT- praca na modelu
  •  Silniki HDI oraz DCI, montaż i zalecenia serwisowe, blokady
  •  Samochody koreańskie, KIA, Hyundai. Zalecenia serwisowe oraz narzędzia potrzebne do prawidłowej wymiany paska pasków. Praca na modelu
  •  Paskowe układy napędowe w silnikach wielocylindrowych w układzie - praca na modelu
  •  Jak ocenić stopień zużycia paska wieloklinowego
  •  Jak ocenić przyczyny uszkodzeń pasków rozrządu i wielorowkowych
  •  Jak unikać często powtarzanych błędów montażowych
  •  Ocena przyczyny uszkodzenia, zerwania paska z winy ,,właściciela” samochodu – koncern Fiat
  •  Pojęcie ,,synchronizacji rozrządu” w pracy układu rozrządu w oparciu o wykorzystanie testera diagnostycznego 

Technika hybrydowa w pojazdach samochodowych (monografia Toyoty Prius)

Cena 400.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Źródła energii elektrycznej w pojazdach hybrydowych
  • Właściwości baterii elektrycznych
  • Wewnętrzna rezystancja baterii
  • Wpływ temperatury na parametry baterii
  • Ładowanie, rozładowywanie i cykl życia baterii
  • Kondensatory w układach hybrydowych
  • Tranzystorowe układy przełączające
  • Sterowanie silnikiem elektrycznym
  • Hamowanie odzyskowe
  • Pojazdy hybrydowe – wiadomości wstępne
  • Podział samochodów hybrydowych
  • Mikrohybryda
  • Półhybryda
  • Pełna hybryda
  • Plug-in hybride
  • Rodzaje napędu hybrydowego
  • Napęd hybrydowy równoległy
  • Napęd hybrydowy szeregowy
  • Napęd hybrydowy szeregowo-równoległy
  • Szeregowo-równoległy szeregowy układ hybrydowy
  • Funkcja E-boost
  • Funkcja Start-stop
  • Toyota Hybride System – THS I, THS II, THSIII
  • Budowa i zasada działania
  • Akumulator wysokonapięciowy
  • Inwerter
  • Konwerter
  • Silnik elektryczny
  • Generator
  • Bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów TSD
  • Zasady bezpieczeństwa podczas prac serwisowych
PoczątekKoniecMiejsce
2018-08-20-Sosnowiec, ul. Inwestycyjna 6

Turbodoładowanie - eksploatacja, diagnostyka i regulacja turbosprężarek sterowanych elektronicznie

Cena 350.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Wprowadzenie
  • Efektywność silnika z TURBO-doładowaniem
  • Stosowane rozwiązania układów turbodoładowanych
  • Sposoby doładowania silników spalinowych
  • Doładowanie dynamiczne
  • Doładowanie typu Comprex
  • Doładowanie mechaniczne
  • Turbodoładowanie
  • Typy turbodoładowań
  • Budowa klasycznego układu turbodoładowania
  • Sposoby regulacji ciśnienia turbosprężarki
  • Diagnoza turbosprężarki
  • Elementy układu sterowania wpływające na właściwą pracę układu doładowania
  • Elektroniczne sterownie pracą turbosprężarek, kontrola i regulacja.
  • Urządzenia specjalistyczne
  • Przyczyny awarii

Serwisowanie zawieszeń aktywnych w samochodach osobowych

Cena 300.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Rozwiązania techniczne zawieszeń w pojazdach osobowych
  • Wykorzystanie i zalety zawieszeń pneumatycznych i hydraulicznych
  • Wpływ zawieszeń aktywnych na bezpieczeństwo czynne

Zawieszenie pneumatyczne w koncernie Audi/Volkswagen:

  • Informacje ogólne
  • Budowa i zasada działania
  • Bezpieczeństwo w czasie obsługi i naprawy sytemu
  • Obsługa serwisowa układu
  • Procedury diagnozy i naprawy komponentów składowych
  • Aktywacja i dezaktywacja trybu lewarka samochodowego

Zawieszenie pneumatyczne w marce Mercedes:

  • Informacje ogólne: Airmatic, ADS, ADS II
  • Budowa i zasada działania
  • Bezpieczeństwo w czasie obsługi i naprawy sytemu
  • Obsługa serwisowa układów: Airmatic, ADS, ADS II
  • Procedury diagnozy i naprawy komponentów składowych

Zawieszenie hydrauliczne Active Body Control:

  • Informacje ogólne
  • Bezpieczeństwo w czasie obsługi i naprawy sytemu
  • Obsługa serwisowa układu Active Body Control
  • Procedury diagnozy i naprawy układu
  • Płyny eksploatacyjne

Bezpośredni wtrysk benzyny: FSI, TSI, CGI, HPI, THP, EcoBoost, D-4, D-4Spl

Cena 300.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Wprowadzenie do silników z bezposrednim wtryskiem benzyny
  • Budowa diagnostyka i zasada działania układu Motronic MED
  • Zasada działania układu sterowania
  • Budowa oraz funkcje
  • Sterowanie bezposrednim wtryskiem paliwa
  • Dawkowanie paliwa – wtrysk
  • Podstawowy tryb wtrysku paliwa
  • Tryb specjalny – wstepne podgrzewanie katalizatora
  • Tryb specjalny - pełnego obciazenia
  • Elektroniczny systemem chłodzenia silnika
  • Sterowanie ukierunkowanym dopływem powietrza
  • Sterowanie podcisnieniem serwomechanizmu hamulca
  • Sterowanie układem zapłonowym
  • Sterowanie zmiana geometrii kolektora dolotowego oraz faz rozrzadu
  • Układ oczyszczania spalin
  • Czujnik 2 temperatury powietrza zasysanego w filtrze powietrza
  • Czujnik cisnienia serwomechanizmu hamulca
  • Potencjometr recyrkulacji spalin
  • Potencjometr zaworów klapowych kolektora dolotowego
  • Czujnik wysokiego cisnienia paliwa
  • Czujnik temperatury spalin
  • Sonda NOx

Konkurencyjne rozwiazania silników z bezposrednim wtryskiem benzyny Mitsubishi – GDI, Ford, Mazda, Volvo – EcoBoost, Citroen, Peugeot –HPI, BMW - THP (Turbo High Pressure), Audi FSI z układem Valvelift, Toyota - D-4 (Direct injection 4 – stroke gasoline engine), Toyota/Lexus - D-4S (Direct injection 4-stroke gasoline Superior version)

  • Typy pomp wysokiego cisnienia
  • Problemy serwisowe

Budowa i diagnostyka silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami (UIS/PDE, PPD, PLD)

Cena 400.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Przegląd układów wtryskowych UIS i UPS
  • Zasilanie powietrzem
  1. Zespół przepustnic powietrza
  2. Chłodnice międzystopniowe powietrza
  • Zasilanie paliwem
  1. Filtr paliwa
  2. Pompa podwójna
  3. Rozdzielacz, zawór regulacyjny ciśnienia, chłodnica paliwa
  • Zespół wtryskowy UP
  • Wtryskiwacze i rozpylacze
  • Elektroniczny układ sterowania
  • Denoxtronic – wtrysk dodatkowy AD Blue
  • Czujniki
  1. Czujnik obrotów silnika
  2. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej NTC
  3. Czujnik położenia pedału przyśpieszenia
  4. Masowy przepływomierz powietrza
  5. Czujnik temperatury powietrza zasysanego
  6. Czujnik ciśnienia atmosferycznego
  7. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
  8. Czujnik różnicowy ciśnienia
  9. Włącznik na pedale hamulca
  10. Modulatory
  11. Włącznik na pedale sprzęgła
  • Elementy wykonawcze
  • Układy recyrkulacji spalin
  • Zadymienie spalin
  • Filtr cząstek stałych
  • Turbosprężarki
  • Elementy rzeczywiste
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Diagnostyka
  • Regulacja pompowtryskiwaczy w systemach EDC_P_ oraz EDC_U_

Automatyczne skrzynie biegów, budowa, diagnostyka i obsługa (1 dzień)

Cena 400.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Zautomatyzowane stopniowe skrzynie biegów
  • Stopniowe automatyczne skrzynie biegów
  • Dźwignia zmiany biegów i blokada postojowa
  • Przekładnia hydrokinetyczna
  • Pompa płynu ATF
  • Holowanie pojazdu z automatyczną skrzynią biegów ASB
  • Przekładnia planetarna
  • Sprzęgła i hamulce automatycznej skrzyni biegów
  • Moduł elektrohydrauliczny
  • Kasowanie wartości adaptacyjnych
  • Diagnoza komputerowa
  • Regeneracja elektrozaworów ASB

Zajęcia praktyczne

  • Demontaż na elementy pierwsze automatycznej skrzyni biegów
  • Demontaż modułu elektrohydraulicznego
  • Praktyczna weryfikacja uszkodzeń wewnętrznych
  • Ponowny montaż skrzyni biegów ze szczegółowymi wyjaśnieniami specyfiki
  • Awaryjne odblokowanie dźwigni zmiany biegów
PoczątekKoniecMiejsce
2018-08-27-Sosnowiec, ul. Inwestycyjna 6

Automatyczne skrzynie biegów: CVT, DSG 6 i DSG 7

Cena 400.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Budowa i zasada działania bezstopniowej przekładni CVT
  • Dwusprzęgłowe skrzynie DSG
  • Dźwignia sterująca zmiany biegów
  • Skrzynia biegów DSG 6
  1. Podwójne sprzęgło wielopłytkowe
  2. Wymiana sprzęgła wielopłytkowego
  3. Budowa wałków przeniesienia napędu
  4. Moduł mechatroniczny
  5. Sterownik elektrohydrauliczny i instalacja hydrauliczna
  6. Sterownik elektroniczny
  7. Widełki zmiany biegów
  8. Strategia sterowania
  9. Zmiana płynu ATF
  • Skrzynia biegów DSG 7
  1. Podwójne sprzęgło suche
  2. Wymiana podwójnego sprzęgła suchego
  3. Budowa wałków przeniesienia napędu
  4. Moduł mechatroniczny
  5. Sterownik elektrohydrauliczny i instalacja hydrauliczna
  6. Sterownik elektroniczny
  7. Zmiana płynu ATF

Zajęcia praktyczne

  • Demontaż podzespołów DSG 6
  1. Narzędzia specjalne
  2. Moduł mechatroniczny
  3. Podwójne sprzęgło mokre
  4. Pompa płynu ATF
  • Demontaż podzespołów DSG 7
  1. Narzędzia specjalne
  2. Moduł mechatroniczny
  3. Podwójne sprzęgło suche
  • Ponowny montaż podzespołów ze szczegółowymi wyjaśnieniami specyfiki

Oscyloskop w praktyce warsztatowej z użyciem testera Flex

Cena 350.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Strategia zasilania podzespołów we współczesnych pojazdach samochodowych
  • Topologia połączeń elektrycznych w samochodzie – napęd, nadwozie, podwozie, komfort
  • Najczęściej występujące usterki elektryczne we współczesnych pojazdach samochodowych
  • Magistrale komunikacyjne i problemy z nimi związane – w tym CAN, Flexray, Mosfet, Lin;
  • OBD II i zunifikowane kody błędów DTC (P0…, B0…, C0…, U0….) – warunki występowania
  • Urządzenia diagnostyczne, testery, mierniki, oscyloskopy, oprogramowanie diagnostyczne
  • Metody pomiarów i weryfikacji warsztatowej, analiza sygnałów, ramek „zamrożonych”
  • Zasada działania, budowa i obsługa oscyloskopu (cyfrowy, analogowy)
  • Podstawowe zastosowania oscyloskopu w technice pomiarowej
  • Wartości pomiarowe i ich interpretacja – korzystanie ze wzorów przebiegów (metoda porównawcza)
  • Wpływ oscyloskopu na źródło badanego sygnału;
  • Dokumentacja techniczna – praktyczne posługiwanie się schematami elektrycznymi
  • Budowa poszczególnych czujników i elementów wykonawczych, zasada ich działania
  • Generatory przebiegów (w tym PWM) i ich zastosowanie w sterowaniu  elementów
  • Czujniki temperatury, ciśnienia, ABS, TPMS – pomiary, interpretacja wyników
  • Szerokopasmowe i dwustanowe sondy lambda, metody ich sprawdzania, pomiary
  • Poszukiwanie „przygotowanych” usterek w układach sterowania samochodu (także CAN)
  • Określanie przyczyn ich  powstania na podstawie kodów błędów, pomiarów + naprawa
  • Ćwiczenia praktyczne „na samochodach, modelach” z wykorzystaniem niezbędnych narzędzi
PoczątekKoniecMiejsce
2018-08-23-Sosnowiec, ul. Inwestycyjna 6

Systemy kontroli ciśnienia w ogumieniu - TPMS

Cena 200.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Podstawy prawne
  • Rodzaje systemów TPMS
  • Kontrola sprawności czujników
  • Wymiana i programowanie czujników
  • Wykorzystanie przyrządów diagnostycznych
  • Omówienie na podstawie Fiat Freemont
  • Omówienie na podstawie Opel Astra H
  • Omówienie na podstawie Peugeot 207
  • Omówienie na podstawie Renault Megane

Systemy Start & Stop

Cena 350.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Prezentacja systemu
  • Stop and Start drugiej generacji
  • Stop and Start trzeciej generacji
  • Elementy alternatora
  • Akumulator
  • Centralne urządzenie utrzymania napięcia
  • Ultrapojemność
  • Rozrusznik
  • Fazy działania
  • Środki ostrożności i bezpieczeństwo
  • Elementy peryferyjne
  • Schemat elektryczny
  • Obsługa okresowa

Podstawy diagnostyki (bezpłatne dla nabywców nowych testerów MM)

Cena 200.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Obsługa testera diagnostycznego Logic/Vision/Flex/Smart/Asian
  • Uruchomienie testera diagnostycznego
  • Pozyskiwanie informacji diagnostycznych
  • Dobór przewodów diagnostycznych i połączenie z pojazdem
  • Pozycja montażowa złącza diagnostycznego
  • Opis złącza diagnostycznego
  • Identyfikacja systemów sterowania
  • Diagnostyka systemów
  • Odczyt parametrów rzeczywistych i interpretacja parametrów referencyjncyh
  • Testy elementów wykonawczych
  • Ustawienia podstawowe i kalibracja komponentów
  • Wymiany i kodowania sterowników
  • Odczyt, kasowanie i interpretacja błędów
  • Podstawy pomiarów oscyloskopowych na różnych przykładach

Sieci transmisji danych CAN/LIN – diagnostyka

Cena 350.00 PLN

Zakres szkolenia:


Sieci transmisji danych:

  • Klasyfikacja systemów transmisji danych
  • Topologie sieci
  • Bramka magistrali danych - GATEWAY (Odczyt konfiguracji, Transfer konfiguracji, Konfiguracja przez menu)
  • Magistrala CAN
  • Przykładowe praktyczne topologie sieci transmisji danych
  • Złącze DLC

Protokół transmisji danych:

  • Protokół danych
  • Formaty ramek danych: CAN 2.0A, CAN 2.0B
  • Pola protokołu

Elementy sieci CAN:

  • Przewody połączeniowe
  • Terminatory
  • Nadajniki/odbiorniki
  • Układy sterujące

Pozostałe zagadnienia:

  • Błędy transmisji
  • Diagnoza
  • Naprawa magistrali CAN
  • Obrazy oscyloskopowe uszkodzeń
  • Ćwiczenia laboratoryjne – posługiwanie się literaturą serwisową oraz badania praktyczne
  • Elementy rzeczywiste

Układ ESP (AHS, DSC, PSM, VDC, VSC), BAS, EHB, SBC, EWB, ABR)

Cena 300.00 PLN

Zakres szkolenia:

  • Teoria ruchu pojazdu
  • Układ przeciwblokujący ABS/ESP
  • Działanie układu ABS/ESP
  • Czujniki i elementy wykonawcze układu ESP
  • Powiązanie układu ESP z innymi systemami w samochodzie
  • Hydrauliczne elementy układów ESP
  • Wspomaganie nagłego hamowania BAS
  • Diagnostyka układów ESP przy użyciu KTS5xx/6xx; CDIF/2, CDIF/3, DeltaTech, Vision, OP-COM, VCDS, DS150E, ASIAN GOLD (zależnie od zamówienia)
  • Elektrohydrauliczny układ hamulcowy – EHB i SBC, elektryczny hamulec EWB

Ćwiczenia laboratoryjne – posługiwanie się literaturą serwisową oraz badania praktyczne

  • Podstawowe oznaczenia
  • Czujniki aktywne magnetorezystancyjne i halla
  • Dokumentacja techniczna
  • Programowanie sterowników
  • Elementy rzeczywiste