Narzędzia specjalistyczne i wyposażenie warsztatów

DIAGNOSTYKA

Bezpośredni wtrysk benzyny: FSI, TSI, CGI, HPI, THP, EcoBoost, D-4, D-4Spl

Cena 300.00 PLN

Zakres szkolenia obejmuje:

  • Wprowadzenie do silników z bezposrednim wtryskiem benzyny
  • Budowa diagnostyka i zasada działania układu Motronic MED
  • Zasada działania układu sterowania
  • Budowa oraz funkcje
  • Sterowanie bezposrednim wtryskiem paliwa
  • Dawkowanie paliwa – wtrysk
  • Podstawowy tryb wtrysku paliwa
  • Tryb specjalny – wstepne podgrzewanie katalizatora
  • Tryb specjalny - pełnego obciazenia
  • Elektroniczny systemem chłodzenia silnika
  • Sterowanie ukierunkowanym dopływem powietrza
  • Sterowanie podcisnieniem serwomechanizmu hamulca
  • Sterowanie układem zapłonowym
  • Sterowanie zmiana geometrii kolektora dolotowego oraz faz rozrzadu
  • Układ oczyszczania spalin
  • Czujnik 2 temperatury powietrza zasysanego w filtrze powietrza
  • Czujnik cisnienia serwomechanizmu hamulca
  • Potencjometr recyrkulacji spalin
  • Potencjometr zaworów klapowych kolektora dolotowego
  • Czujnik wysokiego cisnienia paliwa
  • Czujnik temperatury spalin
  • Sonda NOx

Konkurencyjne rozwiazania silników z bezposrednim wtryskiem benzyny Mitsubishi – GDI, Ford, Mazda, Volvo – EcoBoost, Citroen, Peugeot –HPI, BMW - THP (Turbo High Pressure), Audi FSI z układem Valvelift, Toyota - D-4 (Direct injection 4 – stroke gasoline engine), Toyota/Lexus - D-4S (Direct injection 4-stroke gasoline Superior version)

  • Typy pomp wysokiego cisnienia
  • Problemy serwisowe
PoczątekKoniecMiejsce
2016-09-302016-09-30 08:00:00Soanowiec ul. Inwestycyjna 6

Budowa diagnostyka kół zamachowych dwumasowych

Cena 250.00 PLN

Diagnostyka i naprawa układu rozrządu

Cena 300.00 PLN

Spis zagadnień:

1. Teoria:

- podstawowe cele stawiane układom rozrządu i paska pomocniczego

- budowa paska rozrządu i paska wieloklinowego

- sprzęgła OAD/OAP

- napinacze, rolki, sprzęgiełka alternatora w napędzie paska wielorowkowego

- typy i rodzaje napinaczy

- pompy wody

- koła pasowe TSD/eTSD

- ogóle zalecenia montażowe wynikające z prawidłowości doboru i montażu paska do silnika

- pojęcie i pomiar współosiowości elementów składowych układów paskowych

- narzędzia serwisowe ( blokady…)

 

2. Praktyka:

- prawidłowy montaż pasków w silnikach z układem PD oraz CR (zalecenia montażowe, blokady, regulacja) grupy VW – praca na modelu

- prawidłowy montaż pasków w silnikach koncernu FIAT- praca na modelu

- silniki HDI oraz DCI, montaż i zalecenia serwisowe, blokady

- samochody koreańskie, KIA, Hyundai. Zalecenia serwisowe oraz narzędzia potrzebne do prawidłowej wymiany paska pasków. Praca na modelu

- paskowe układy napędowe w silnikach wielocylindrowych w układzie V. Praca na modelu

 

3. Umiejętności:

- jak ocenić stopień zużycia paska wieloklinowego

- jak ocenić przyczyny uszkodzeń pasków rozrządu i wielorowkowych

- jak unikać często powtarzanych błędów montażowych

- ocena przyczyny uszkodzenia, zerwania paska z winy ,,właściciela” samochodu – koncern Fiat

- pojęcie ,,synchronizacji rozrządu” w pracy układu rozrządu w oparciu o wykorzystanie testera diagnostycznego 

PoczątekKoniecMiejsce
2016-10-062016-10-06 08:00:00Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6

Technika hybrydowa w pojazdach samochodowych

Cena 985.00 PLN
  1. Źródła energii elektrycznej w pojazdach hybrydowych
    1. Właściwości baterii elektrycznych
    2. Wewnętrzna rezystancja baterii
    3. Wpływ temperatury na parametry baterii
    4. Ładowanie, rozładowywanie i cykl życia baterii
    5. Kondensatory w układach hybrydowych
  2. Tranzystorowe układy przełączające
    1. Sterowanie silnikiem elektrycznym
    2. Hamowanie odzyskowe
  3. Pojazdy hybrydowe – wiadomości wstępne
    1. Podział samochodów hybrydowych
      1. Mikrohybryda
      2. Półhybryda
      3. Pełna hybryda
      4. Plug-in hybride
    2. Rodzaje napędu hybrydowego
      1. Napęd hybrydowy równoległy
      2. Napęd hybrydowy szeregowy
      3. Napęd hybrydowy szeregowo-równoległy
      4. Szeregowo-równoległy szeregowy układ hybrydowy
    3. Funkcja E-boost
    4. Funkcja Start-stop
    5. Toyota Hybride System – THS I, THS II, THSIII
      1. Budowa i zasada działania
      2. Akumulator wysokonapięciowy
      3. Inverter
      4. Konverter
      5. Silnik elektryczny
      6. Generator
      7. Bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów TSD
      8. Zasady bezpieczeństwa podczas prac serwisowych
    6. VW Hybride System
      1. Elektryczne elementy układu przeniesienia napędu
      2. Elektroniczne sterowanie temperaturą
      3. Silnik/generator elektryczny
      4. Elektronika układów mocy i sterowania napędu elektrycznego
      5. Akumulator wysokowoltowy
      6. Zasady bezpieczeństwa podczas prac serwisowych
    7. Honda IMA hybride system
      1. Układ przeniesienia napędu
      2. Bezstopniowa skrzynia biegów
      3. Zasady bezpieczeństwa podczas prac serwisowych
    8. Układy hybrydowe innych producentów
    9. Układy klimatyzacji w pojazdach hybrydowych
    10. Zasady bezpieczeństwa w wysokonapięciowych układach hybrydowych
    11. Postępowanie w razie pożaru pojazdu hybrydowego
PoczątekKoniecMiejsce
2016-12-012016-12-02 08:00:00Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6

Turbodoładowanie. Eksploatacja, diagnostyka i regulacja turbosprężarek sterowanych elektronicznie

Cena 350.00 PLN
  1. Wprowadzenie
  2. Efektywność silnika z TURBO-doładowaniem
  3. Stosowane rozwiązania układów turbodoładowanych
  4. Sposoby doładowania silników spalinowych
  5. Doładowanie dynamiczne
  6. Doładowanie typu Comprex
  7. Doładowanie mechaniczne
  8. Turbodoładowanie
  9. Typy turbodoładowań

10. Budowa klasycznego układu turbodoładowania

11. Sposoby regulacji ciśnienia turbosprężarki

12. Diagnoza turbosprężarki,

13. Elementy układu sterowania wpływające na właściwą pracę układu doładowania

14. Elektroniczne sterownie pracą turbosprężarek, kontrola i regulacja.

15. Urządzenia specjalistyczne

16. Przyczyny awarii

Serwisowanie zawieszeń aktywnych w samochodach osobowych

Cena 300.00 PLN
  1. Rozwiązania techniczne zawieszeń w pojazdach osobowych
  2. Wykorzystanie i zalety zawieszeń pneumatycznych i hydraulicznych
  3. Wpływ zawieszeń aktywnych na bezpieczeństwo czynne
    Zawieszenie pneumatyczne w koncernie Audi/Volkswagen:
  1. Informacje ogólne
  2. Budowa i zasada działania
  3. Bezpieczeństwo w czasie obsługi i naprawy sytemu
  4. Obsługa serwisowa układu
  5. Procedury diagnozy i naprawy komponentów składowych
  6. Aktywacja i dezaktywacja trybu lewarka samochodowego
    Zawieszenie pneumatyczne w marce Mercedes:
  1. Informacje ogólne: Airmatic, ADS, ADS II
  2. Budowa i zasada działania
  3. Bezpieczeństwo w czasie obsługi i naprawy sytemu
  4. Obsługa serwisowa układów: Airmatic, ADS, ADS II
  5. Procedury diagnozy i naprawy komponentów składowych
    Zawieszenie hydrauliczne Active Body Control
  1. Informacje ogólne
  2. Bezpieczeństwo w czasie obsługi i naprawy sytemu
  3. Obsługa serwisowa układu Active Body Control
  4. Procedury diagnozy i naprawy układu
  5. Płyny eksploatacyjne

Automatyczne skrzynie biegów, budowa, diagnostyka i obsługa - cześć praktyczna

Cena 400.00 PLN
  • Płyn przekładniowy ATF
    1. Podstawowe czynności związane z wymianą płynu ATF
    2. Statyczna i dynamiczna zmiana oleju

Część praktyczna na warsztacie - Dynamiczna wymiana oleju na smochodzie z użyciem urz adzenia TC-100 i/lub ATF extra 

    PoczątekKoniecMiejsce
    2016-10-112016-10-11 08:00:00Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6
    2016-11-082016-11-08 08:00:00Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6
    2016-12-062016-12-06 08:00:00Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6

    Budowa i diagnostyka silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami (UIS/PDE, PPD, PLD)

    Cena 400.00 PLN
    1. Przegląd układów wtryskowych UIS i UPS
    2. Zasilanie powietrzem.
      1. Zespół przepustnic powietrza
      2. Chłodnice międzystopniowe powietrza
    3. Zasilanie paliwem
      1. Filtr paliwa
      2. Pompa podwójna
      3. Rozdzielacz, zawór regulacyjny ciśnienia, chłodnica paliwa
    4. Zespół wtryskowy UP
    5. Wtryskiwacze i rozpylacze
    6. Elektroniczny układ sterowania
    7. Denoxtronic – wtrysk dodatkowy AD Blue
    8. Czujniki
      1. Czujnik obrotów silnika
      2. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej NTC
      3. Czujnik położenia pedału przyśpieszenia
      4. Masowy przepływomierz powietrza
      5. Czujnik temperatury powietrza zasysanego
      6. Czujnik ciśnienia atmosferycznego
      7. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
      8. Czujnik różnicowy ciśnienia
      9. Włącznik na pedale hamulca
      10. Modulatory
      11. Włącznik na pedale sprzęgła
    9. Elementy wykonawcze
    10. Układy recyrkulacji spalin
    11. Zadymienie spalin
      1. Filtr cząstek stałych
    12. Turbosprężarki
    13. Elementy rzeczywiste
    14. Ćwiczenia praktyczne
      1. Diagnostyka
      2. Regulacja pompowtryskiwaczy w systemach EDC_P_ oraz EDC_U_

    Automatyczne skrzynie biegów, budowa, diagnostyka i obsługa

    Cena 400.00 PLN
    • Zautomatyzowane stopniowe skrzynie biegów
    • Stopniowe automatyczne skrzynie biegów
      1. Dźwignia zmiany biegów i blokada postojowa
      2. Przekładnia hydrokinetyczna
      3. Pompa płynu ATF
    • Holowanie pojazdu z automatyczną skrzynią biegów ASB
    • Przekładnia planetarna
    • Sprzęgła i hamulce automatycznej skrzyni biegów
    • Moduł elektrohydrauliczny
      1. Kasowanie wartości adaptacyjnych
      2. Diagnoza komputerowa
      3. Regeneracja elektrozaworów ASB
    • Zajęcia praktyczne
      1. Demontaż na elementy pierwsze automatycznej skrzyni biegów BMW 5HP18
      2. Demontaż modułu elektrohydraulicznego Audi Q7
      3. Praktyczna weryfikacja uszkodzeń wewnętrznych
      4. Ponowny montaż skrzyni biegów ze szczegółowymi wyjaśnieniami specyfiki
      5. Awaryjne odblokowanie dźwigni zmiany biegów
    PoczątekKoniecMiejsce
    2016-10-102016-10-10 08:00:00Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6
    2016-11-072016-11-07 08:00:00Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6
    2016-12-052016-12-05 08:00:00Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6

    Automatyczne skrzynie biegów: CVT, DSG 6 i DSG 7

    Cena 400.00 PLN
    • Budowa i zasada działania bezstopniowej przekładni CVT
    • Dwusprzęgłowe skrzynie DSG
      1. Dźwignia sterująca zmiany biegów
      2. Skrzynia biegów DSG 6
        1. Podwójne sprzęgło wielopłytkowe
        2. Wymiana sprzęgła wielopłytkowego
        3. Budowa wałków przeniesienia napędu
        4. Moduł mechatroniczny
        5. Sterownik elektrohydrauliczny i instalacja hydrauliczna
        6. Sterownik elektroniczny
        7. Widełki zmiany biegów
        8. Strategia sterowania
        9. Zmiana płynu ATF
      3. Skrzynia biegów DSG 7
        1. Podwójne sprzęgło suche
        2. Wymiana podwójnego sprzęgła suchego
        3. Budowa wałków przeniesienia napędu
        4. Moduł mechatroniczny
        5. Sterownik elektrohydrauliczny i instalacja hydrauliczna
        6. Sterownik elektroniczny
        7. Zmiana płynu ATF
    • Zajęcia praktyczne
      1. Demontaż podzespołów DSG 6
        1. Narzędzia specjalne
        2. Moduł mechatroniczny
        3. Podwójne sprzęgło mokre
        4. Pompa płynu ATF
      2. Demontaż podzespołów DSG 7
        1. Narzędzia specjalne
        2. Moduł mechatroniczny
        3. Podwójne sprzęgło suche
      3. Ponowny montaż podzespołów ze szczegółowymi wyjaśnieniami specyfiki
    PoczątekKoniecMiejsce
    2016-12-072016-12-07 08:00:00Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6

    Budowa i diagnostyka silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami (UIS/PDE, PPD, PLD)

    Cena 300.00 PLN
    1. Przegląd układów wtryskowych UIS i UPS
    2. Zasilanie powietrzem.
      1. Zespół przepustnic powietrza
      2. Chłodnice międzystopniowe powietrza
    3. Zasilanie paliwem
      1. Filtr paliwa
      2. Pompa podwójna
      3. Rozdzielacz, zawór regulacyjny ciśnienia, chłodnica paliwa
    4. Zespół wtryskowy UP
    5. Wtryskiwacze i rozpylacze
    6. Elektroniczny układ sterowania
    7. Denoxtronic – wtrysk dodatkowy AD Blue
    8. Czujniki
      1. Czujnik obrotów silnika
      2. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej NTC
      3. Czujnik położenia pedału przyśpieszenia
      4. Masowy przepływomierz powietrza
      5. Czujnik temperatury powietrza zasysanego
      6. Czujnik ciśnienia atmosferycznego
      7. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
      8. Czujnik różnicowy ciśnienia
      9. Włącznik na pedale hamulca
      10. Modulatory
      11. Włącznik na pedale sprzęgła
    9. Elementy wykonawcze
    10. Układy recyrkulacji spalin
    11. Zadymienie spalin
      1. Filtr cząstek stałych
    12. Turbosprężarki
    13. Elementy rzeczywiste
    14. Ćwiczenia praktyczne
      1. Diagnostyka
      2. Regulacja pompowtryskiwaczy w systemach EDC_P_ oraz EDC_U_

    Oscyloskop w praktyce warsztatowej z użyciem testera Flex

    Cena 350.00 PLN

    Spis zagadnień:

                            1. Strategia zasilania podzespołów we współczesnych pojazdach samochodowych

                            2. Topologia połączeń elektrycznych w samochodzie – napęd, nadwozie, podwozie, komfort 

                            3. Najczęściej występujące usterki elektryczne we współczesnych pojazdach samochodowych

                            4. Magistrale komunikacyjne i problemy z nimi związane – w tym CAN, Flexray, Mosfet, Lin;

                            5. OBD II i zunifikowane kody błędów DTC (P0…, B0…, C0…, U0….) – warunki występowania

                            6. Urządzenia diagnostyczne, testery, mierniki, oscyloskopy, oprogramowanie diagnostyczne

                            7. Metody pomiarów i weryfikacji warsztatowej, analiza sygnałów, ramek „zamrożonych”

                            8. Zasada działania, budowa i obsługa oscyloskopu (cyfrowy, analogowy)

                            9.  Podstawowe zastosowania oscyloskopu w technice pomiarowej

                            10.  Wartości pomiarowe i ich interpretacja – korzystanie ze wzorów przebiegów (metoda porównawcza)

                            11.  Wpływ oscyloskopu na źródło badanego sygnału;

                            12.  Dokumentacja techniczna – praktyczne posługiwanie się schematami elektrycznymi

                            13.  Budowa poszczególnych czujników i elementów wykonawczych, zasada ich działania

                            14.  Generatory przebiegów (w tym PWM) i ich zastosowanie w sterowaniu  elementów

                            15.  Czujniki temperatury, ciśnienia, ABS, TPMS – pomiary, interpretacja wyników

                            16.  Szerokopasmowe i dwustanowe sondy lambda, metody ich sprawdzania, pomiary

                            17.  Poszukiwanie „przygotowanych” usterek w układach sterowania samochodu (także CAN)

                            18.  Określanie przyczyn ich  powstania na podstawie kodów błędów, pomiarów + naprawa

                            19.  Ćwiczenia praktyczne „na samochodach, modelach” z wykorzystaniem niezbędnych narzędzi 

    PoczątekKoniecMiejsce
    2016-11-22-Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6

    Systemy kontroli ciśnienia w ogumieniu - TPMS

    Cena 200.00 PLN

    Zakres szkolenia obejmuje:

    • podstawy prawne,
    • rodzaje systemów TPMS,
    • kontrola sprawności czujników,
    • wymiana i programowanie czujników,
    • wykorzystanie przyrządów diagnostycznych
    • omówienie na podstawie Fiat Freemont
    • omówienie na podstawie Opel Astra H
    • omówienie na podstawie Peugeot 207
    • omówienie na podstawie Renault Megane
    PoczątekKoniecMiejsce
    2016-10-24-Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6

    Systemy Start & stop

    Cena 350.00 PLN

    Spis zagadnień:

    1. Prezentacja systemu

    2. Stop and Start drugiej generacji

    3. Stop and Start trzeciej generacji

    4. Elementy alternatora

    5. Akumulator

    6. Centralne urządzenie utrzymania napięcia

    7. Ultrapojemność

    8. Rozrusznik

    9. Fazy działania

    10. Środki ostrożności i bezpieczeństwo

    11. Elementy peryferyjne

    12. Schemat elektryczny

    13. Obsługa okresowa

    PoczątekKoniecMiejsce
    2016-11-18-Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6

    Podstawy Diagnostyki

    Cena 200.00 PLN

    Zakres szkolenia obejmuje:

    • Obsługa testera diagnostycznego Logic/Vision/Flex/Smart/Asian
    • Uruchomienie testera diagnostycznego
    • Pozyskiwanie informacji diagnostycznych
    • Dobór przewodów diagnostycznych i połączenie z pojazdem
    • Pozycja montażowa złącza diagnostycznego
    • Opis złącza diagnostycznego
    • Identyfikacja systemów sterowania
    • Diagnostyka systemów
    • Odczyt parametrów rzeczywistych i interpretacja parametrów referencyjncyh
    • Testy elementów wykonawczych
    • Ustawienia podstawowe i kalibracja komponentów
    • Wymiany i kodowania sterowników
    • Odczyt, kasowanie i interpretacja błędów
    • Podstawy pomiarów oscyloskopowych na różnych przykładach

    Sieci transmisji danych CAN/LIN – diagnostyka

    Cena 350.00 PLN

    Zakres szkolenia obejmuje:

     

    Sieci transmisji danych:

    • Klasyfikacja systemów transmisji danych
    • Topologie sieci
    • Bramka magistrali danych - GATEWAY (Odczyt konfiguracji, Transfer konfiguracji, Konfiguracja przez menu)

    Magistrala CAN:

    • Przykładowe praktyczne topologie sieci transmisji danych
    • Złącze DLC

    Protokół transmisji danych:

    • Protokół danych
    • Formaty ramek danych: CAN 2.0A, CAN 2.0B
    • Pola protokołu

    Elementy sieci CAN:

    • Przewody połączeniowe
    • Terminatory
    • Nadajniki/odbiorniki
    • Układy sterujące

    Pozostałe zagadnienia:

    • Błędy transmisji
    • Diagnoza
    • Naprawa magistrali CAN
    • Obrazy oscyloskopowe uszkodzeń
    • Ćwiczenia laboratoryjne – posługiwanie się literaturą serwisową oraz badania praktyczne
    • Elementy rzeczywiste

    Układ ESP (AHS, DSC, PSM, VDC, VSC), BAS, EHB, SBC, EWB, ABR

    Cena 300.00 PLN
    • Teoria ruchu pojazdu
    • Układ przeciwblokujący ABS/ESP
      1. Działanie układu ABS/ESP
    • Czujniki i elementy wykonawcze układu ESP.
    • Powiązanie układu ESP z innymi systemami w samochodzie.
    • Hydrauliczne elementy układów ESP.
    • Wspomaganie nagłego hamowania BAS.
    • Diagnostyka układów ESP przy użyciu KTS5xx/6xx; CDIF/2, CDIF/3, DeltaTech, Vision, OP-COM, VCDS, DS150E, ASIAN GOLD (zależnie od zamówienia)
    • Elektrohydrauliczny układ hamulcowy – EHB i SBC, elektryczny hamulec EWB.
    • Ćwiczenia laboratoryjne – posługiwanie się literaturą serwisową oraz badania praktyczne
      1. Podstawowe oznaczenia
      2. Czujniki aktywne magnetorezystancyjne i halla
      3. Dokumentacja techniczna
      4. Programowanie sterowników
    • Elementy rzeczywiste

    Geometria zawieszenia, budowa i diagnostyka układu zawieszeń

    Cena 800.00 PLN

    Spis zagadnień:

    1. Typy i rodzaje stosowanych zawieszeń 

    2. Drgania i wibracje dochodzące z układu jezdnego. Częstotliwości drgań własnych układu masy nieresorowanej

    3. Metodyka diagnozowania uszkodzeń układu zawieszeń. Omówienie najczęstszych uszkodzeń

    4. Pojęcie zużycia elementów układu zawieszenia. Kiedy wymieniamy?

    5. Metodyka prawidłowego montażu części zawieszeń.

    6. Typy i rodzaje tulei metalowo gumowych. Demontaż i wymiana. 

    7. Pojęcie zgodności części z OE. 

    8. Wpływ jakości montowanych części na takie parametry jak: trwałość, parametry jazdy, jakość jazdy, geometria układu jezdnego.

    9. Różnica pomiędzy geometrią układu jezdnego a zbieżnością układu jezdnego.  

    10. Pojęcia związane z geometrią układu jezdnego – regulacja.

    11. Typy opon, zastosowanie, uszkodzenia, kiedy naprawiamy.

    12.  Wariacja siły koła. Przyczyny ściągania samochodu. 

    13. Pojęcie kompensacji i dlaczego należy ją wykonać w czasie geometrii.

    14. Zawieszenia wielowahaczowe w grupie VW – pojęcie krzywej zbieżności. 

    15. Zawieszenia modyfikowane – zasady regulacji. 

    16. Zawieszenia pneumatyczne, regulacja wysokości zawieszeń. Wpływ prawidłowego ustawienia wysokości zawieszenia na regulację geometrii układu jezdnego. 

    17. Układy kierownicze. Czujniki konta skrętu i momentu w układach wspomagania kierowniczego: elektrycznego i hydraulicznego.

    18. Kalibracja czujników kąta skrętu i momentu siły. 

    19. Wpływ układu ESP na prowadzenie pojazdu. Zasada działania. Kiedy samochód będzie ,,ściągał” .

    20. Kalibracja czujników przyśpieszeń wzdłużnych i poprzecznych – wpływ ustawień na jazdę na wprost. Praca na samochodzie. 

    21. Regulacja geometrii układu jezdnego na stanowisku. Zasady i wyjątki. ( jeśli jest stanowisko i warunki do tego).  

    PoczątekKoniecMiejsce
    2016-12-192016-09-20 08:00:00Sosnowiec ul. Inwestycyjna 6